De Health Innovation Park Bootcamp is van start gegaan!

16-09-2021

START-UP BOOTCAMP HEALTH

Ondernemen in Health is een vak apart. De markt en de organisaties in het Health domein hebben een eigen specifieke dynamiek en hun eigen kenmerken. Dat maakt ondernemen in Health bijzonder en anders. Je maakt immers maatschappelijke impact. Omdat ondernemen in Health echt anders is dan andere markten, heeft Health Innovation Park de START-UP BOOTCAMP HEALTH ontwikkeld. Dit programma is een unieke kans voor ondernemers in de start-up fase om met hun onderneming te starten en om als starter sterker te worden en geeft ze de mogelijkheid om concrete stappen te zetten op het gebied van strategie, marketing en financiering.

Challenge your idea

Voor de zomervakantie konden ondernemers zich hiervoor aanmelden. Van de twaalf aanmeldingen zijn er uiteindelijk zeven kansrijke ondernemende deelnemers gestart op 3 september jl. met de eerste sessie van de bootcamp. Challenge your idea, was het thema. De waarde creatie van het idee van de ondernemer stond centraal. Gestart werd met de introductie van het business Model Canvas (BMC). Het model was bij de meeste ondernemers al wel bekend maar in deze sessie keken ondernemers bij elkaar in de keuken en gaven elkaar feedback en suggesties. Er ontstond een mooie dynamiek waarin ondernemers met nieuwe ogen naar hun eigen business idee gingen kijken. Ynte van de Meer van Kennispoort, nam de ondernemers mee in de achterliggende gedachte van het BMC en verduidelijkte de onderlinge relevatie in de onderwerpen, zoals welke invloed een goede of minder goede waardepropositie betekent voor je klantrelaties.

Sterk ondernemersplan

Het doel van de bootcamp is dat de ondernemers na een traject van 3 maanden een sterk ondernemersplan / businessplan hebben gerealiseerd dat staat als een huis. Daarnaast krijgen ze een nieuw netwerk samen met andere starters in de zorg en hebben de kans om hun innovatieve idee toetsen in de markt. Tussen collectieve sessies in, krijgen de ondernemers begeleiding van de business developers Martine Hulst en Corine Böhmers van het Health Innovation Park in één op één business development. Eind september volgt sessie 2 en is er aandacht voor de markt en de positionering van de onderneming waarbij merkstrateeg Attie Schipper van De LIJN Design & Reclamebureau aan tafel schuift tijdens de bootcamp.

Rabobank stelt een innovatiefinanciering beschikbaar

De Rabobank stelt voor de ‘ready to market’ plannen een innovatiefinanciering beschikbaar en zal in sessie 3 ondernemers meenemen in de financieringsmogelijkheden en strategieën van hun plan. De laatste sessie zal in het teken staan van groeimodellen en de toekomststrategie. De bootcamp wordt in december afgesloten met een Dragons Den.

 

 

 

Heeft u een vraag?

Bel ons op 038 202 2022 of maak gebruik van het onderstaande contactformulier.